Duna-Tisza közi vitairatunk

Letölthető formátum:

LETÖLTÉS

Országos választási programunk

Ide kattintva olvashatja el őket!

http://mszp.hu/cimke/program

Facebook

Galéria

Marczi Albert napirend előtti felszólalása - 2011.11.24.

Tisztelt Polgármester Úr! Tisztelt Közgyűlés!

A 2005. évi XVIII. törvény rendelkezik a távhőszolgáltatásról, amely előírja, hogy a települési önkormányzatok kötelesek biztosítani a távhőszolgáltatással ellátott létesítmények távhőellátását.

A törvény szerint a távhőszolgáltató tulajdonát képező szolgáltatói berendezést, valamint a szolgáltató tulajdonában lévő felhasználói berendezést a távhőszolgáltató köteles fenntartani, üzemeltetni, fejleszteni és az ezekkel kapcsolatos költségeket viselni.

Magam, mint önkormányzati képviselő, de mint lakásszövetkezeti elnök is nagyrabecsülöm a kecskeméti távhőszolgáltató törekvéseit annak érdekében, hogy a kecskemétiek részére megfelelő színvonalon tudják a fűtést és a melegvizet szolgáltatni. A lakossággal való jó kapcsolat alapját jelenti ezen kívül az is, hogy a TERMOSTAR igyekszik a felmerülő problémákat a lehető leghamarabb elhárítani.
Úgy gondolom hogy természetes ha a meghibásodott berendezések megjavításának költségeit mindkét fél – szolgáltató és fogyasztó – a hatályos jogszabályok alapján téríti meg.

A TERMOSTAR KFT 2011. novemberi hírlevelében, tehát a fűtési szezonon belül, tájékoztatja a szolgáltatást igénybevevő lakosságot az egyes javítások díjairól.
Itt szembesül a lakosság azzal a ténnyel, hogy a távhő szolgáltató, ahogy a hírlevél fogalmaz, „Minden hibabejelentéssel és a megrendelt munkavégzésekkel kapcsolatos helyszínre történő kivonulások térítéseként kiszállási díjat számít fel.” Ennek összege kiszállásonként 2.000,- Ft

- 2 -

Tisztelt Polgármester Úr!

A hozzám beérkező, kiszállási díjjal kapcsolatos reklamációk és panaszok alapján a lakosság ezt az eljárást arculcsapásként éli meg.
Úgy gondolják, és ezzel magam is egyetértek, hogy a szolgáltató elemi érdeke a szolgáltatás zavartalan biztosítása. Érthetetlen tehát a kiszállási díj bevezetése, hiszen a szolgáltató kiszállás esetén nem tesz mást, mint gondoskodik a távhőrendszer zavartalan működéséről, vagyis arról hogy az általa nyújtott szolgáltatás eljusson a fogyasztóhoz.

Értem én hogy a TERMOSTAR igyekszik a lehető legnagyobb nyereséget elérni, hogy a többségi tulajdonos Önkormányzat az osztalék felhasználásával valamicskét javítson nehéz pénzügyi helyzetén.
De hogy ezt a lakosság ilyen értelmű megsarcolásával teszi, ez elfogadhatatlan.
Hol vannak már azok az idők, amikor az Önkormányzat az osztalék egy részét fűtéskorszerűsítéssel kapcsolatos pályázatra használta, hol vannak már azok az idők amikor a TERMOSTAR a fűtéskorszerűsített épületek esetében 4-5 százalékos díjkedvezményt adott? Ezzel is ösztönözve a lakosságot a takarékoskodásra, vagyis a kevesebb hőenergia felhasznánálására.

Tisztelt Polgármester Úr!

A kiszállási díj bevezetésével kapcsolatos lakossági tiltakozás, felháborodás alapján javaslom, hogy mint többségi tulajdonos, az Önkormányzat kérje fel a TERMOSTAR KFT-t a kiszállási díj bevezetésének újra gondolására, amennyiben lehetséges eltörlésére de legalábbis annak mérséklésére

Kecskemét, 2011. november 24.

Marczi Albert képviselő